18.3.2016

Pilkullinen puuro



Mustien pilkkujen salaisuus lienee unikonsiemenissä. Rakastan unikonsiemeniä ja tungen ne välillä joka paikkaan. Kun lisäsin puuroon ihastuin täysin. Kokeile sinäkin. 

Oletko muuten tiennyt kuinka terveelliset unikonsiemenet oikeasti ovat? 

Unikonsiemenet ovat Suomessa aika vähäisessä käytössä ja se on harmillista, sillä ne sisältävät paljon mineraaleja, jotka edistävät suoliston toimintaa; kaliumia, joka kontrolloi sydäntoimintaa ja ehkäisee sydänsairauksia, kuparia, joka edistää punasolujen muodostumista, magnesiumia, kalsiumia, rautaa, omega 3 rasvahappoja, sekä antioksidantteja, jotka ehkäisevät tulehduksia, syöpää ja auttavat haavojen parantumista. 
Miesten erityisesti pitäisivät kiinnittää huomiota siihen, että unikonsiemenet sisältävät runsaasti sinkkiä. 

Hyvät naiset, käyttäkää unikonsiemeniä ruoanlaitossa ja tarjotkaa sitä rakkaalle miehellenne, vaikka puuron muodossa!



Kahdelle:

1/2 l maitoa
2 dl kaurahiutaleita
3 rkl unikonsiemeniä (mieluummin jauhettu, vaikka kahvimyyllyssä)

Mittaa ainekset kattilaan ja kuumenna välillä sekoittaen. Haudata pienellä lämmöllä noin 5 minuuttia. Tarjoa kaurapuuro marjojen tai hedelmän kera.



Vinkki!

Blogissani löytyy paljon herkkuja mihin lisäsin unikonsiemeniä. Tässä muutamia esimerkkejä. Käy poimimassa ohjeita ja kokeile niitä. Elimistösi kiittää!



                                                              Unikonsiemenenkakku

                                                                            Leipä

4 kommenttia:

  1. Näyttääpä herkulliselta, nam ♡
    Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Minäkin pidän paljon unikonsiemenistä,mutta leivonnaisissa:) Kiva idea käyttää puurossa:) Ihanaa viikonloppua Sanja:)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...